Meldpunten

Op basisschool De Lage Weijkens kunt u bij verschillende meldpunten terecht.

U als ouder en wij als school willen samen het beste doen voor de kinderen. Maar wat is precies het
beste voor uw kind en op welke manier bereiken we dat? Soms verschillen we hierover van mening of
kan er onvrede ontstaan. In dat geval gaan we samen het gesprek aan.

Op en rond de school zijn mensen die u kunnen helpen om de juiste stappen te zetten als u ontevreden
bent of als u zorgen hebt. Dit zijn:

  • de interne vertrouwenspersoon: een luisterend oor op school voor ouders en kinderen, die u advies geeft om het probleem op te lossen;
  • de anti-pestcoördinator: voor problemen die te maken hebben met plagen, pesten of sociale
    veiligheid;
  • de intern begeleider: voor vragen over de ontwikkeling van uw kind, passend onderwijs of over de
    meldcode huiselijk geweld en kindermishandeling;
  • de medezeggenschapsraad: denkt mee over vragen die te maken hebben met het schoolbeleid of
    de schoolorganisatie.

 

Interne vertrouwenspersonen
De interne vertrouwenspersonen op onze school zijn: Sanne Bloemendal en Martine Hendriks. Per mail zijn de interne vertrouwenspersonen bereikbaar op: sannebloemendal@floriander.nl of martinehendriks@floriander.nl.

Externe vertrouwenspersonen
De externe vertrouwenspersonen van Stichting Floriander zijn aangesloten bij vertrouwenswerk. Informatie vindt u op: www.vertrouwenswerk.nl. De rechtstreekse contactgegevens van de externe vertrouwenspersonen vindt u via: Vertrouwenspersonen – Floriander.

De vertrouwensinspecteur
Contactgegevens van de vertrouwensinspecteur vindt u op de website van Stichting Floriander: Vertrouwenspersonen – Floriander.

Klachten
Bent u ergens niet tevreden over of heeft u een klacht? De directie van de school waarover u een klacht heeft, gaat graag met u het gesprek aan. Ook zet de directie zich in om een gesprek te laten plaatsvinden tussen u en degene tot wie de klacht zich richt.

Zorgt dit niet voor een oplossing, meldt u zich dan bij het bestuur van Floriander. Dit doet u door uw klacht te mailen naar de bestuurssecretaris Mechi de Veer (klachten@floriander.nl). De bestuurder bepaalt op welke wijze en door wie uw klacht in behandeling wordt genomen. Vervolgens ontvangt u informatie over het proces van klachtbehandeling.

Blijft het conflict bestaan na de klachtbehandeling van het bestuur van Floriander, dan kunt u een klacht indienen bij de Landelijke Klachtencommissie Onderwijs (LKC). Meer informatie over de werkwijze van de LKC leest u hier.

Privacy
Floriander verwerkt, beheert en beveiligt persoonlijke gegevens als verwerkersverantwoordelijke met grote zorgvuldigheid. Meer informatie over privacy vindt u hier.